KURCZAK W MARYNACIE JOGURTOWEJ ZAPIEKANY Z MOZZARELLĄ I POMIDORKAMI

Cześć wszystkim,

Dzisiejszy post będzie o tematyce kulinarnej :)
Gotowaniem w moim domu zajmuje się moja kochana mama. Więc ja nie muszę stać godzinami przed garami i jestem jej bardzo za to wdzięczna. Chociaż przyznam się, że lubię czasem coś ugotować. Lecz wtedy lubię byś sama w domu by nikt mi nie przeszkadzał.
Chciałam ugotować coś aromatycznego oraz z ulubionego mięsa.
Więc postawiłam na:
Kurczaka w marynacie jogurtowej zapiekanej z mozzarellą i pomidorkami koktajlowymi.

Składniki są na 2 - 4 porcje :

  • 2 pojedyncze piersi kurczaka
  • sól morska
  • 2 łyżeczki czerwonej papryki (ostrej i słodkiej)
  • mąka pszenna
  • 300 g jogurtu greckiego
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 łyżka miodu

Do zapiekania:
  • 125 g kulki mozzarelli 
  • 350 g pomidorów koktajlowych
  • bazylia oregano (lub przyprawy według własnego uznania)

Do podania:
  • posiekany szczypiorek
  • bagietka lub młode ziemniaki 


Przygotowanie:

  • Piersi kurczaka oczyścić z błonek, przekroić na 2 pojedyncze piersi. Każdą pierś przekroić na dwie połówki. Grubszą połówkę przekroić wzdłuż na 2 cieńsze filety. Cienką połówkę pozostawić bez krojenia. Z każdej piersi powinniśmy otrzymać 3 cienkie fileciki. Oprószyć je solą morską i czerwoną papryką, dodać oliwę i wysmarować je dokładnie. Oprószyć w mące pszennej. Połączyć jogurt z oliwą, miodem i szczyptą soli. Kurczaka włożyć do plastikowej miski, dodać jogurt z dodatkami i delikatnie wymieszać. Odstawić  do lodówki na minimum godzinę, najlepiej 2 - 3 godziny. 
  • Piekarnik nagrzać do 210 stopni. W piekarniku nagrzać również blaszkę do zapiekania. Mozzarellę pokroić na 6 plasterków, przyprawić delikatnie pieprzem. Pomidorki opłukać i osuszyć, doprawić solą, pieprzem, suszonym oregano i wszystkim czym wam pasuje. Delikatnie wymieszać.
  • Na rozgrzaną blaszkę położyć piersi kurczaka razem z marynatą(pierś z kurczaka musi być w temperaturze pokojowej, więc należy ją wyciągnąć wcześniej), przykryć mozzarellą. Wyłożyć pomidorki i wstawić do piekarnika. Piec przez 15 minut, na 5 minut przed końcem można ustawić funkcję grilla w piekarniku. Podawać z jogurtem greckim, posypując szczypiorkiem i papryką w proszku. Z bagietką lub ziemniakami dla chętnych.











Danie jest proste w przygotowani. Najwięcej czasu zajmuje zamarynowanie mięsa.
A wy jak często gotujecie? Może wolicie jeść niż gotować?  Dajcie znać w komentarzu.




18 komentarze

  1. O Jeju! Wygląda smakowicie.. Niestety nie lubię tego sera i pomidorów,ale przepis wyborny! Trzeba wypróbować ale w innej troche wersji ;)

    Versanell.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to ślicznie wygląda ! I napewno przepysznie smakuje ☺️☺️. Napewno skorzystam kiedyś z tego przepisu :) Pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda pysznie! :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Aaaa coś dla mnie! :)
    https://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pyszności <3 Koniecznie muszę wypróbować przepis!

    OdpowiedzUsuń
  7. wygalada cudownie, slinka sama leci. Na pewno skorzystam z tego przepisu, przygotuje te danie dla domownikow w najblizszym czasie, jestem pewna ze smakuje tak samo dobrze jak sie prezentue :)

    http://nastolatka-za-granica.blogspot.in

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takiego kurczaka, właśnie ostatnio też robiłam w marynacie jogurtowej ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepysznie wygląda, koniecznie muszę wypróbować Twój przepis :)

    ---------------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Zjadłabym ♥ chyba dzisiaj spróbuję Twój przepis :)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama często (jak na przykład przychodzą goście) i muszę podać coś na ciepło lub jakąś przekąskę, to robię małe zapiekanki z bułki, pieczarek i sera - zawsze są dobre, na każdą okazję :)
    Zapraszam: TAJEMNICZE DRZWI ¦

    OdpowiedzUsuń
  12. Na sam widok aż zgłodniałam *.* Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda przepysznie! Ja nie byłabym w stanie przyrządzić czegoś takiego! Wolę jeść niż gotować - chodzi o samą przyjemność, ale też lepiej mi to wychodzi ;) Gdybym miała używać piekarnika, puściłabym z dymem cały dom!

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  14. to musi być pyszne! ;D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale narobiłaś mi ochoty! Muszę koniecznie wypróbować przepis;) zapraszam do mnie : http://malykawalekmnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Aż zrobiłam się głodna...

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń