Świąteczny przepis na ciasteczka

Cześć wszystkim !!

Pisze po dłuższej przerwie, ale z wieloma pomysłami.
Święta już w tym tygodniu. Więc czas kończyć myśleć o prezentach a zacząć sprzątać i gotować.
Prezenty mam kupione sprzątanie prawie zakończone, jednak został mi najważniejszy podpunkt GOTOWANIE.

Od 3 lat spędzam z mama święta. Jestem z tego bardzo zadowolona. Nie goni nas natłok obowiązków eleganckich strojów i wystawnego stołu jak to zawsze było. Jedzenia też mniej gotujemy i nie od końca tradycyjnie. Są oczywiście danie, które zawsze będą gościć u mnie na stole podczas wigilii. Jednak co roku jest coś nowego. No i własnie chce wam przedstawić szybki i słodki pomysł na ciasteczka, który już 2 rok będzie u mnie na stole wigilijnym.

Składniki:
  • żółtko
  • 450 g mąki
  • 200 g masła
  • 4 marchewki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 70 g cukru pudru
  • 150 g konfitury malinowej lub innej
  • sok z 1/2 cytryny
  • 1 jajko
Przygotowanie:

Marchewkę obierz i zetrzyj na tarce o małych oczkach. Do marchewki dodaj mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, następnie dodaj pokrojone masło, cukier oraz żółtko. Całość wyrabiaj, aż ciasto zlepi się w zgrabną kulkę. Jeśli ciasto będzie za suche, dodaj odrobinę wody. Jeśli będzie się za bardzo kleiło, dodaj więcej mąki (konsystencja zależy od wielkości marchewek). Ciasto rozwałkuj cienko, wycinaj małe kółka, w połowie z nich wytnij mniejszy otwór. Kółka bez otworów posmaruj konfiturą malinową wymieszaną z sokiem z cytryny i przykryj ciastem z dziurką. Ciasto z wierzchu posmaruj rozbełtanym jajkiem. Wstaw do piekarnika o temperaturze 190 stopni na około 15 minut, aż ciastka się ładnie przyrumienią. Możesz udekorować ciastka cukrem pudrem.










7 komentarze

  1. Fajne ciasteczka? Ciekawe czy takie dobre;)
    Zapraszam: by Arek

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie! *. * *. *
    pooositivee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm...przepysznie wyglądają *.* Trzeba będzie niedługo się za nie zabrać :D W sensie zrobić xD
    Buziole :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno wykorzystam przepis!
    Ja w tym roku zrobiłam z mamą pierniczki na święta, a później o nich zapomniałyśmy i znalazłam je w szafce po sylwestrze :D

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Great post dear! You have a nice blog
    I follow you can you follow me back?
    I will be happy

    www.guzelvekulturlu.com
    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  6. Biorę się do pieczenia, wyglądają smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasteczka wyglądają bardzo smacznie, chyba zrobię w najbliższym czasie, po co czekać do świąt ;) Zapraszam do mnie: https://www.amart.pl Na pewno znajdziesz tu coś do swojego domu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń